v.9

SKINBILLY KIDFoster i vecka 9

Trots att din bebis är mycket liten så börjar den alltemer att likna en människa. Ryggen rätas ut och svansen krymper. Huvudet är fortfarande oproportionerlig stort i förhållande till resten av kroppen.

 

Bebisens ögon är redan väl utvecklade och täcks av ett skyddande membran, och ögonlock som öppnas och stängs är fortfarande några veckor avlägsna.

 

Vid den här tiden börjar också bebisen att göra små rörelser för att träna sina muskler. De är ännu för små för att du ska kunna känna dem men om du gör ett ultraljud så kan du förmodligen se dem. Armar och händer utvecklas snabbare än ben och fötter på det här stadiet.

 

Det är fortfarande inte möjligt att se skillnad på pojkar och flickor eftersom de externa delarna av könsorganden ser mycket lika ut. I vecka 9 kan man tydlig se fingrarna.

Själv mår jag ganska bra! Mår illa om jag inte äter i tid & är extremt trött. Det börjar bli påfrestande att vara trött hela tiden, jag orkar inte ens prata med mina vänner & ännu mindre umgås!
Men men som min kära mor sa, det är ju övergående....


Måste iaf berätta hur underbar Skinbillykid pappa är. Han är otroligt förstående & avlastar med mkt här hemma som jag inte orkar nu under min trötthetsperiod. Dessutom står han ut med mitt humör som svänger otroligt mkt! Gråter, är irriterad & lycklig om vart annat!


Älskar dig min bästa bästa man!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0