flappflappflapp helikopter?

Idag har vi varit på MVC. R var med så han skulle få lyssna på hjärtat. Hans kommentar var: "Det låter som en helikopter, flappflappflappflapp" ÖH okej?

Vi väntar ett ninjabarn med hjärtljud som en helikopter, lovande! haha


I övrigt var allt normalt. Har totalt gått upp 9kg, magmåttet låg precis på medelkurvan. R är dock missnöjd med att vi ligger på medelkurvan, han hoppas på en stoooorbebis. Vilket inte jag gör, nöjer mig väldigt bra med en "normalstor". Jag ska ju för f*n klämma ut den också!


På tal om att klämma ut så har jag fortfarande inte hunnit bli nervös över förlossningen, skönt!


På tisdag 23/8 drar föräldragruppen igång, ska bli jätte kul! Träffa andra blivande föräldrar och sen vet jag iofs inte mer... vad gör man egentligen på föräldragruppen? Vet att vi sak på ett studiebesök på BB men mer då?

Kommentarer
Postat av: Anna

Hehe jag trodde också att jag skulle bli nervös inför förlossningen man det vart man inte, man är så uppe i varv när det väl sätts igång så man vill bara att det ska vara över. Under föräldrar gruppen diskuterar man vad man har tänkt för t.ex. bedövningar osv o ja, i våran grupp så fick tjejerna vara för sig själva o männen för sig själva o vi fick skriva listor o så o jämnföra med killarna, rätt kul faktiskt :) Sen kan man diskuterar man allt möjligt. Ganska länge sen jag gick på sånt nu så jag minns inte riktigt men det var guld värt det då ialf, att träffa andra mammor osv.. :)

2011-08-21 @ 20:45:28
URL: http://dreamsbecomereality.blogg.se/
Postat av: Betty

hahahah helikopter! Jag älskar karlar och fosters hjärtljud, Robban sa att det var "värsta popkompet"

2011-09-08 @ 21:19:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0