Klapp klapp

Idag har vi en hemmadag. Myser runt i myskläder/pyjamas. Jag har grejat i köket, plockat o donat. Slängde ihop en kladdkaka som vi ska äta senare, när Mallan kommer.

R har letat rätt på julpyntet han inte hittade förra veckan så nu kan jag pynta klart :) tycker det är så mysigt med jul.

Ingrids utslag har minskat o hennes mage är bättre igen. Vi har inte ändrat någon kost förutom att jag inte ätit mer pepparkakor eller mögelost, har undvikit glögg också. Så inatt har hon sovit sååå bra. Vaknat två grr för att amma. Efter första gången var hon jätte pigg men glad, låg i sängen o tittade med sina stora fina ögon. Jag somnade och det måste hon också ha gjort. Efter andra gången var hon skrikig o ville inte ligga själv(mellan oss i sängen) men tillslut efter lite tålamod, strykande över pannan o handuk över ögonen så somnade hon. Hon tycker det är jätte skönt när man stryker med handen över hennes panna. Och nu nyligen har jag kommit på att hon somnar lättare om man läggen något över ögonen, en liten handuk eller en filt. En filt är nästan bäst för då kan man lägga den som en mur runt henne(hon älskar när hon är inbäddad ordentligt) och sen vika upp som en skärm över ögonen. Det är verkligen en ny person man lära ska känna.

Idag fick hon för första gången känna på katten. Vi har hållt honom på lite avstånd tills nu, jag tycker det är så äckligt när han hårar. Vill inte att hon ska bli ner hårad, sen vet man ju inte vad katten kan få för sig. Men idag satt vi iaf hela familjen i soffan. Ingris låg i mitt knä ich Bullen(katten) i R's precis brevid. Bullen tyckte sig närmre o närmre Ingrid. Så jag tog Ingrids hand o drog över pälsen, då fick vi ett jätte smile. Testade en gång till sen för o se om det verkligen var därför hon flinade och det var de, fick samma smile igen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0