Stora tjejen

I fredags blev Ingrid en månad, imorgon fyller hon fem veckor.

Idag var vi på BVC, fick först vänta 30 min sen kom sköterskan men sa att vi inte hade någon tid. Vilket jag vet att vi hade då jag har papper på det, men på något vis har det försvunnit ur deras data.

Ingrid vägde 4220g och var 53cm lång, värsta stora tjejen.

Sköterskan "dödade" naveln som fortfarande vätskade sig lite, så nu hoppas vi den är läkt snart.

Ingrid har fått nageltrång på ena tummen. Som tur var har vi våran egna privata sjuksköterska(moster J) som vi ringer när vi har frågor. Så i helgen rådgjorde vi med henne per telefon. Hennes 6 månaders Stig hade också haft nageltrång(det är tydligen jätte vanligt hos små bebisar), och då hade hon tvättat med hibiscrub. Vi gjorde likadant tvättar morgon och kväll och det ser redan bättre ut men är inte helt läkt.

Efter BVC kom Ingrids moster Emmelie på besök. Jätte trevligt & tack för fina presenter.

Resten av dagen har vi varit helt slut. Ingrid & R sover och jag slö glor på tvn. Blir nog en tidig kväll idag.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj liten tjej :) Klara vägde 4135 g och car 52 cm lång när hon föddes :)

2011-12-06 @ 19:05:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0