Nytt datum & första inköpet

Som sagt så blev BF flyttat till 10:de nov

Gjorde en uträkning på: http://www.babyvarlden.se/Verktyg/Forlossningsutraknare/


Idag är du 18 veckor gravid.
Befruktningen ägde rum omkring:
17. februari 2011
Hjärtat börjar att slå:
14. mars 2011
Embryot rör sig:
7. april 2011
Embryoperioden är slut, nu bär du på ett foster:
14. april 2011
Alla inre organ är färdigbildade:
14. april 2011
Risken för missfall avtar:
28. april 2011
Illamåendet avtar för de flesta:
5. maj 2011
Könsorganen börjar bli tydliga(inte på ultraljud):
12. maj 2011
Fostret sväljer och kissar:
26. maj 2011
Ungefärlig tid för ultraljud:
2. juni 2011
Du kan känna fostrets rörelser:
9. juni 2011
Fostret börjar få regelbundet sovmönster:
23. juni 2011
Fostret börjar att höra:
14. juli 2011
Nio av tio barn överlever om de föds nu:
11. augusti 2011
Många foster lägger sig med huvudet nedåt:
15. september 2011
Beräknat förlossningsdatum:
10. november 2011



Jag har sagt till R hela graviditeten att jag vet vilket tillfälle jag blev gravid. Har haft en stark känsla om att det var just då. Nu vid denna uträkning stämmer det väldigt bra står omkring den 17/2 & jag tror(är väldigt säker) på att det var den 18/2.


Idag har jag gjort första köpet till lill tjejen. Hade redan innan sett ut en body som jag skulle köpa om det blev en tjej!
Den här:


Sen slank det visst med en sån här också:
Båda är från Oiidesign.se

Kommentarer
Postat av: Matilda

Fina kläder! Kul att köpa bebiskläder, finns såå mkt fint! Men ett tips (som jag lärt av eget "misstag") är att köpa kläder efter årstiden lillan kommer... Typ långärmat osv. Jag köpte massa sommarkläder i minsta storlek till milia som typ aldrig kom till användning:( går ju såklart att ha nåt under/över iofs :)

2011-06-13 @ 22:13:10
Postat av: Nathali

Åh jag vet Matilda, ska försöka hejda mig! Men det är ju svårt, finns så mkt fina klänningar ju :) förresten, ni har inte massa gulligt kvar ni vill bli av med? Du har ju som sagt köpt mkt kläder ;) du kanske har hunnit sålt de iofs? Eller du kanske hoppas på en tjej till när D släpper till hehe

2011-06-14 @ 09:23:44
URL: http://skinbillykid.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har huur många påsar som helst! Ska rensa sen när mamma o pappa flyttar! (har allt där) o se vilket jag vill spara, så får du kolla om de är nåt du vill ha:)

2011-06-15 @ 16:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0