Chefen som är en vän som är min chef

Inser nu att det finns nackdelar med mitt jobb som jag älskar!
Att jobba i "våran" lilla butik bara vi lilla SP-famlijen är ju helt underbart... Vi är inte arbetskamrater, chef, anställd osv. Vi är en famlij som är engagerade i företaget & umgås på fritiden också.
Det har fram tills nu bara varit positivt!
Tills jag började fundera över hur man ska berätta för min chef/vän att jag är gravid. Till saken hör att jag vet hur mkt hon tkr att jag betyder för företaget! Igår fick jag ett sms att jag är basen i företaget och att jag typ är jätte viktig...
så nu känns det som att jag kommer svika min lilla SP-familj, min chef, mitt jobb...
HJÄLP!
Men jag försvinner inte för alltid! Jag älskar ju det här jobbet och jag kommer vara med så länge jag får & kan :)
Dom kommer förstå! eller hur? om inte så är dom omänskliga tkr jag! och då kanske det inte är så värt att jobba i denna konstiga lilla familj...
Men jag tror det kommer gå bra! Jag tror hon innerst inne vet att det är på gång... Vi umgås ändå nästan varje dag på jobbet eller utanför jobbet... Hon borde känna på sig att det är något...
Om hon inte nu gör de så borde hon iaf förstå att en ung tjej i ett fast förhållande kan bli gravid...
Ne nu ska jag sluta grubbla & jobba :)
Puss!

Kommentarer
Postat av: matilda

Det som är positivt när man är vän och chef, är ju att hon lär bli glad för din skull! En som bara är chef, kanske tycker det är lite jobbigt.. Men är man vän också så blir man ju glad för den andras skull. Och som du säger, det är ju inte för alltid, du kommer ju tillbaks efter mammaledigheten :) Plus att man inte försvinner helt och hållet, om man inte vill dvs. Jag jobbade några helger när Milia var typ 8 månader.. Gick hur bra som helst och det var så roligt att jobba då!

Så det kommer gå kanon :D

2011-03-09 @ 10:52:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0