Befriad & lättad

Idag var vi hos BM och tog bort stygnen(eller det är som häftklammor) så skönt att bli av med. Nu stretar det inte alls så mkt. BM tyckte det hade läkt jätte fint, nu ska jag bara tejpa ärret för att det ska hålla sig så smalt som möjligt.

Vi hade såklart med oss Ingrid till VC. BM tyckte hon såg gulare ut än i måndags och även hennes kollega tyckte att hon var väldigt gul. Så hon ringde BB så vi fick komma dit o kolla värdet. Det visade sig vara långt ifrån riskzonen så vi behöver inte oroa oss :)
På BB eller vid hissarna mötte vi Linnea & Clas med deras lilla Vera.

Nu ska vi laga mat. Ikväll har R planerat mys med ost, kex och vin. Jag har varit kluven om man bör dricka vin när man ammar. Men dom säger ju att ett glas inte gör någon skada. Så jag ska väl iaf smutta lite på vinet o se om det är så gott som jag minns de.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Det händer inte ett dugg om man dricker vin när man ammar, jag har fått en barnmorska att erkänna att det inte är p.g.a att barnet skulle få i sig alkohol man avråder från det utan för att "det är ett beteende som ska undvikas". Att man inte ska bli för onykter i barnets närhet så det kanske kommer till skada på något annat sätt alltså, men det är ju ingen risk när det handlar om ett glas eller två!

2011-11-16 @ 19:01:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0