Efterlängtade helg

Idag är det tredje dagen i rad som Ingrid är super klängig. Hon vägrar somna om hon inte får ligga hos mig eller R. Samma sak på nätterna, skitjobbigt! Jag kan liksom inte slappna av helt när hon ligger på bröstet o sover. Det spelar ingen roll om hon får somna på bröstet för så fort man lägger ner henne brevid mig(så hon ändå känner min närhet) vaknar hon.

Någon som har tips på hur man lyckas söva ett klängigt barn?

Vagnen var räddningen i morse! Slängde på oss kläder på en gång och gick ut på promenad, då sover hon som en stock. Tyvärr bor vi ju tre trappor upp utan hiss så det går ju inte att ta in vagnen så hon kan sova vidare i den.

Så hej helgen du är väldigt välkommen! Skönt att få lite avlastning av R som varit på kurs hela denna vecka också.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Det enda tipset jag kankomma med är väl att ligga ned och amma henne i tex soffan och när hon sover ordentligt kan du smyga bort försiktigt, så gjorde jag med Klara inder en period, hon har inte förrens nu gått att lägga ifrån sig! Ett annat tips är att endå ta in vagnen och gå med den inne så kan hon sova i den, det har vi också kört på! :) ha henne hårt inlindat i en filt när hon somnar i er famn med mycket doft av er så kanske det går lättate att försiktigt lägga ned henne.



Annars är det nog dessvärre bara att "vänta" ut det, hon är väl i behov av mycket närhet just nu och nästa vecka kanske det ser annorlunda ut!

2011-11-18 @ 17:40:04
URL: http://Johannamokvist.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0