Kolik

Vi har precis haft hembesök av BVC. Sköterskan tror Ingrid har lite kolik när vi beskrev hur hon varit senaste dagarna. Kolik-barn är tydligen skrikiga just på kvällen o natten.

Vi har fått tips på vad jag kan undvika att äta, typ lök, stark mat m.m. Sånt som jag själv oftast blir gasig av så det ska väl inte vara så svårt att undvika.

Sen ska vi ha henne liggandes på mage så mkt som möjligt, självklart bara när vi har uppsikt över henne.

Sista tipset var två olika droppar. Sempers magdroppar (5droppar en gång per dag) och Minifom(20droppar före varje ammning)
R åkte nu och köpte sempers droppar. Vi tänkte att vi prövar dom i tre dagar, då de är smidigast. Hjälper inte dom testar vi dom andra.

Återkommer med resultatet!

Nu ska jag passa på att vila när Ingrid sover.


Kommentarer
Postat av: Matilda

Min barnmorska sa åt mig att många barnmorskor ofta glömmer påpeka att mjölken är väldigt tunn på kvällen och natten.. Vilket kan göra att bebisen vill tutta hela tiden men aldrig blir nöjd. Milia skrek hela kvällar och det va sjukt jobbigt att gå och vaga henne till sömns och lugn varje kväll:( sen provade vi ge en flaska ersättning (tips från bm och jag hade alltså överflöd av mjölk men den va som sagt tunn på kvällen..), och vips så var milia en helt annan bebis!! Mätt och nöjd. Fick ju ganska dåligt samvete sen när man tröstat henne när hon egentligen va jättehungrig..:( ersättning är verkligen inget dåligt! Jättebra att ha som extra tillägg liksom. Vet att många vägrar ge minsta lilla.. Synd det om bebisen kanske faktiskt är hungrig..:( behöver ju inte va så för er nu men ett tips bara! Kram

2011-11-23 @ 12:07:01
Postat av: Jennifer

Melker hade en liten period när han bara skrek, men den gick över efter två veckor,förhoppningsvis så behöver det inte vara så länge för er heller! Vi körde på som vanligt förutom att jag uteslöt allt gasbildande och sen släppte det! Så det behöver nog inte betyda kolik bara för att hon är ledsen på kvällarna ett tag! Lycka till o krama lilltjejen från Melker ;)

2011-11-23 @ 14:46:56
Postat av: Anonym

Det är välldigt vanligt att man kör på

båda.sempers magdroppar och minifom är till för olika saker. Vi kör båda och det funkar jätte bra :)

2011-11-24 @ 11:03:51
Postat av: Moster J

Ett tips är att bara prova Semper dropparna först,,, Minifomen är ju lite omständig att hålla på med och är mest för gasig mage. Vi höll på med båda dropparna samtidigt och visste inte vilka som fungerade. Till slut tröttnade jag och slutade med Minifom = ingen katastrof. Kort därefter tog Semper dropparna slut och kvar fanns en glad liten kille utan en stressad mamma som var rädd för att glömma ge barnet droppar,,, Lycka till!

2011-11-24 @ 16:04:04
Postat av: BETTY

Jag var kolikbarn när jag var bebis, och se! Det blev folk av mig också. :)

2011-11-24 @ 22:24:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0