Panik

Klappade min lilla plutta över magen förut och upptäckte en knöl i höger bröstet på henne. Precis vid bröstvårtan, stor som en tia ungefär. Fick panik och visade R. Han tyckte jag skulle ringa min mamma, men jag fick panik och bröt ihop. Vet inte allt vad jag kunde inbilla mig att det eventuellt kunde vara. R ringde min mamma som inte trodde det var något konstigt eller farligt. Men för säkerhets skull ringde han sjukvårdsupplysningen. Dom trodde det var en svullen körtel vilket är vanligt, och inte alls farligt.

Jag tänker ändå ringa BVC på måndag så någon kan kolla på det. Mest för att jag ska bli lugn och jag skulle aldrig förlåta mig själv om man inte kollade upp det och det visade sig vara något allvarligt.

Är det någon som varit med om en sån knöl så får ni gärna skriva...


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hoppas jag kan lugna dig med att skriva att båda mina barn har haft så i båda tuttarna när de varit i er snuttas ålder. Precis som du skriver har det varit körtlarna som varit svullna. Inget konstigt eller farligt med det! :)



Känns som att jag kommenterar mycket i din blogg, hoppas att du inte tycker att det är jobbigt!



Ha en fin kväll!

2011-11-19 @ 19:51:32
URL: http://johannamokvist.bloggplatsen.se
Postat av: Nathali

Det var lugnande o höra :) blev så himla orolig då jag aldrig hört om knölar i brösten på små bebisar. tkr absolut inte att det är jobbigt med kommentarerna, bara kul! så fortsätt med det :)



2011-11-19 @ 22:36:18
URL: http://httpco. skinbillykid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0