Smärta!

Inatt sov Ingrid lika bra som förra natten!

Tyvärr vaknade jag vid fyra och hade så djävulskt ont i högersidan av snittet. Det liksom ilade i snittet. Så fort jag bara rörde lite på mig så högg det till så jag trodde jag skulle dö. Väckte Robin som fick peta i mig Alvedon. Efter en timme så hade det inte blivit bättre, så jag fick väcka Robin igen. Som ringde till avd.23 där vi låg efter snittet.

Där frågade dom massor o jag tog tempen. Dom uteslöt infektion och jag skulle återkomma om det blev värre eller om det höll i sig.

Jag ammade Ingrid som snuttade jääätte länge, sen släppte det lite så jag gick upp o skulle kissa. Då kom det en riktig fors med avslag. Vet inte om det var det som gav smärtan. Att det liksom fastnat o tryckte mot snittet? Jag är bara glad att det släppte så idag har jag mått bra igen, trött dock!

Både jag och Robin är aströtta men vi har världens piggaste lilla tjej :)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Känner igen den där ilande känslan som du beskriver. Det är inte så konstigt att du känner så, det är ju faktiskt bara några dagar sedan du genomgick en stor bukoperation! Sen håller ju din livmoder på att dra ihop sig också, vilket ju också kan göra djävulskt ont!



Hon är väldigt söt er lilla flicka, inte alls sådär "skrynklig" och fågelungs-aktig som en del bebisar kan vara!

2011-11-06 @ 20:49:52
URL: http://johannamokvist.bloggplatsen.se
Postat av: Anonym

ååååh måste ta ledigt från jobbet o pussa o lukta på mitt fina undebara barnbarn...

2011-11-07 @ 10:39:43
Postat av: K.

Åh bebis, världens finaste lilla tjej. Ett stort grattis till dig och familjen :)

Hur mår du? Var så länge sen.

Hur gick förlossningen, hon låg i säte eller? Planerat snitt gissar jag då?

Pusspuss

2011-11-08 @ 09:22:18
URL: http://midgetslife.blogg.se/
Postat av: Nathali

K: Tack! Ja det var verkligen jätte länge sen, jag mår bara bra. Hur är det med dig & lillen?



Ja lilla Ingrid låg i säte så det blev planerat snitt. Det gick faktiskt jätte bra, över förväntan. Jag ville ju verkligen inte göra ett snitt, var så inställd på en "vanlig" förlossning... Men det gick ju bra med snitt också. Nu har det ju gått en och en halv vecka och jag äter ingen smärtlindring, så jag tkr läkningen gått väldigt bra också.



Vi får planera in o ses snart tkr jag!



Pusspuss

2011-11-13 @ 21:46:43
URL: http://skinbillykid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0