Tuttan

Pappa R kallar Ingrid för Tuttan. Hon är nämligen extremt tuttig, måste ha bröstet för att somna. Jag har tänkt att vi inte ska ge henne napp, eller har hört att man inte ska ge dom napp för tidigt. Tydligen har det med att dom på BVC vill se att dom går upp i vikt ordentligt först och inte tar napp isf bröst när dom är hungriga.

Inatt blev det outhärdligt & hon har dessutom börjat hitta tummen så pappa R gick upp och kokade napparna. Det måste ju vara bättre med napp än tummen, tummen är ju svår att vänja sig av med sen. Sen så äter hon var tredje timme så jag är inte orolig för att hon inte ska få i sig tillräckligt med mat. Sen har vi bestämt att vi börjar med att ha nappen bara på nätterna. På dagarna kan man faktiskt hålla henne, vagga så hon somnar.

Mommo är glad nu när Ingrid får använda nappen hon köpt. Ingrid föredrog dock nappen mamma köpt som är helrund, allt inte platt på undersidan.

Hur har ni andra med barn gjort, när började era små med napp?
eller har ni lyckats hålla dom i från nappen?


Kommentarer
Postat av: Johanna

Så söt hon är!!



Lukas fick napp under tiden vi var på bb. Han var otroligt snuttig och fick i sig mat, ökade i vikt osv så då tyckte vi det var ok!

Klara har nyligen börjat acceptera napp, trots att vi har försökt sedan hon var en vecka. Även hon var/är otroligt snuttig så napp underlättar ju helt klart!!



Ni känner ju vad som fungerar med er lilla tös, äter hon som hon ska och ökar i vikt tycker jag att det är super med napp. Och är de HUNGRIGA så duger ju knappast nappen! :)

2011-11-12 @ 12:15:38
URL: http://Johannamokvist.bloggplatsen.se
Postat av: Matilda

Milia ville också snutta hela tiden! Så hon fick napp det första hon fick när vi kom hem från bb. Va hon hungrig så dög ju inte nappen precis då det inte kom nåt ur den:Pså vad BVC säger ska man ta lite sådär! Man känner ju själv vad som är rätt för ens eget barn..:) så måste jag säga att jag tror napp är bättre än att inte ha det! Mina vänner som har barn som inte velat ha napp har tyckt att de vart så jobbigt. Dom ser tex när nappbarn är kinkiga så är nappen som en direkt ljuddämpare och funkar jämt! Och så får dom själva stå och vagga ihjäl sig eller låta barnen skrika.. Så jag väljer hellre napp, sen får man ta avvänjningen sen.. Men de brukar bara ta nån vecka säger dom..:)

2011-11-12 @ 17:40:35
Postat av: Nathali

Ni har nog helt rätt man känner nog bäst själv vad som fungerar för ens egen bebis. :)

2011-11-13 @ 21:49:29
URL: http://skinbillykid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0