Utslag

Under helgen har Ingrid fått jätte mkt röda utslag. På huvudet där det är som värst är det stora röda områden med knåttror typ. Hon har det överallt mer eller mindre. Jag & Robin tror det är något jag ätit då hon haft ont i magen igen(hon blev bättre ett par dagar då vi började med semper dropparna)

Jag pratade med BVC i morse men hon påstår att det är hormon utslag. Tyckte inte alls hon lyssnade på mig, usch! Det kan kanske vara det men då kan hon ju förklara varför hon i samma veva fick ont i magen.

Vi har försökt fundera ut vad det är jag har ätit o hon kan ha reagerat på. Det enda ovanliga är glögg, pepparkakor och mögelost.
Är det någon annan som känner igen att barnet reagerat på just det? Eller vad har era barn reagerat på och hur?


Kommentarer
Postat av: Betty

Men lilltjejen då! Hon har inte legat på något? Typ något material hon inte tål? tvätt-/sköljmedel? färgämnen i kläder?

2011-11-28 @ 14:39:43
Postat av: Nathali

Vi har varit väldigt noga med tvättmedel och så sen hon kom så det borde inte vara det. Vi har inte bytt heller så då borde hon reagerat tidigare. Så jag håller nog fast vid att det är något jag ätit/druckit.

2011-11-28 @ 15:30:06
URL: http://skinbillykid.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag skulle gissa på en eventuell mjölkallergi, eftersom det både är röda utslag och magknip. Testa i ett par dagar att du utesluter att käka mjölkprodukter oh se om det blir bättre. Är väldigt vanligt att spädbarn reagerar på just det, och det brukar gå över :)

2011-11-28 @ 15:34:57
URL: http://familjenpatre.blogg.se/
Postat av: Moster J

Ser precis ut som hormonplitar,,, Röda men en vit prick i. Dina hormonnivåer svänger som bara den och allt finns i amningsmjölken som Ingrid äter. Alltså får Ingrid i sig massa hormoner. Stig fick tom svullna bröst som en biverkning av alla hormoner. Stigs prickar kom och gick i typ 3 månader och varje gång blev jag rädd att det var något allvarligt. Hoppas hon inte har ont av prickarna,,, Hormonplitar känns och kliar inget iaf. Massa kramar och lycka till!

2011-11-28 @ 20:23:18
Postat av: Matilda

Ser exakt ut som mjölkallergi! Milia hade det.. Även en kompis son blev sådär och de va mjölken. Ring och säg att du misstänker det efter tips! Vissa barnmorskor går typ efter en mall och skiter fullständigt i vad mamman säger :(

2011-11-28 @ 21:14:28
Postat av: Nattis

min brors lilla tjej som är 3 månader nu hade precis samma sak för ett tag sen.. där sa dom hormoner också. och lill tjejen hade även väldigt ont i magen samtidigt... Dom fick några droppar hon skulle ha innan mat hela tiden. Kommer dock inte ihåg om de hjälpte :S.. Men nu är hon bra igen iallafall :)

2011-11-29 @ 03:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0