oro

Har ganska nyss kommit hem från besöket hos BM. Allt verkade bra förutom att mitt magmått (symfus-fundus) låg lite lågt. Eller hos var lite osäker sist låg det på 27, och nu när hon mätte så var det oförändrat. En annan barnmorska mätte också hon fick det till 28 men dom verkade lite osäkra. "Min" BM var nämligen ledig så ingen om de som mätte idag har mätt mig tidigare.

Jag har totalt gått upp 10kg sen jag blev gravid jag vet inte men jag tror det är ganska normalt.


Hur som helst tyckte dom att jag skulle komma till "Min" BM nästa vecka och mäta magen för att se att det inte är alldeles för litet mått.


I övrigt verkade allting bra, hjärtat låg på 140. Hon är aktiv som tusan, kickar mig på revbenet(eller trycker mer) hon ligger ihop krupen på högersidan i magen. Det hade jag räknat ut själv men BM bekräftade det idag. Tokfia att inte utnyttja hela magen medan hon kan :)


Usch nu började jag googla om lågt sf-mått och var det "bör" ligga på... Gjorde mig inte mindre oroligt, typiskt dumt att forska i sånt själv. Ska försöka släppa det och hoppas på att måttet ser bättre ut nästa vecka!


Ni som har barn eller är gravida, vad låg/ligger erat mått på i v.30? (jag är nu i v.30+6)


Här får ni två magbild från igår

Kommentarer
Postat av: Jennifer

tror jag hade sf mått 30 i vecka 30.... men har nu i vecka snart 36 bara 33 (!) men min BM sa att det var helt normalt att det planade lite, speciellt om bebben lagt sig med huvet nedåt.. min är nästan fixerad så det har ju sjunkit lite :D

2011-09-07 @ 15:12:27
Postat av: Johanna

Med Lukas låg mitt magmått på 31 cm i vecka 30, och med Klara hade jag 33 cm.



Hoppas att det inte är något tokigt, men det är det säkert inte!!

2011-09-07 @ 19:13:07
URL: http://johannamokvist.bloggplatsen.se
Postat av: Matilda

29 låg mitt mått på då..:) tror absolut inte de är nån fara!

2011-09-09 @ 14:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0