Barnvakt

I veckan har jag och Ingrid varit barnvakt åt Vidar. Mommo är i Egypten och Urban har jobbat kväll.
Det har varit super mysigt! Vidar är jätte duktig o hjälper till med Ingrid <3

Men puh! Man blir helt slut av att vara själv med två barn, även fast Vidar är stor och hjälper till. Har inte hunnit med annat än laga mat, diska, byta blöjor, mata, läsa läxa o allt sånt. Beundrar verkligen dom som är ensamstående!

Ihelgen har vi haft spelkväll med gudmor Malin och Björn. Super trevligt!
Idag var vi hos Ingrids farmor & farfar. Fick god mat som vanligt och lite avlastning med I. När vi kom hem upptäckte jag att hon hade röda flammiga, knåttriga områden på magen. Robin tyckte hon kändes varm så jag tog tempen. Hon har högst haft 37,4 nu hade hon 37,7 men som jag förstått det (läst på 1177.se) så går gränsen för feber vid 39 för barn mellan 3-9 månader. Hon har varit förkyld i veckan, snorig grinig och lite rosslig. Hon har även krånglat lite när hon ska äta, typ som att hon har svårt att svälja.
Ringer nog BVC om hon har samma eller högre temp imorgon bitti.

Hittade denna bild på Robin idag. Ganska likt Ingrid va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0